Kas tähtis on ettevõtte koolituse sisu või kest?

Vaadates ringi olen märganud paljude koolituste ja seal osalevate inimeste juures, et tohutult on rõhutud välisele kestale. Ka populaarsetes sotsiaalmeedia kontodes jookseb läbi sama joon – seks müüb, kahjuks on seda näha ka koolituste reklaamides. Küsimus siinkohal on aga see, kas ihade peale mängimine viib maailma edasi?

Igale ettevõttele on olemas klientuur, selles olen veendunud. Kuid on väga palju tarku inimesi, kes suudavad näha kommipaberist ja kestast kaugemale – neid, kes näevad koolituses, et ka selle taga on inimene koos oma inimlike omadustega, mitte lihtsalt masinlik töötaja, kelle kohustus on töö ülesanded ära teha.

Sisusse sügavale minnes räägime ja õpetame meiegi juhtidele oma juhtimiskoolitustes nii seda, millised inimtüübid on olemas kui jagame juhtimise alaseid nõuandeid, mida kasutada ettevõttes, sest iga ettevõtte suurim sisu ja vara on motiveeritud ja haritud töötajad. Ka töötajate motivatsioonikoolitusel kasutame ja õpetame kasutama ka ettevõtte juhte kui ka töötajaid, alateadliku programmeerimise võtteid ettevõtte väärtustest lähtuvalt ja läheme välisest kestast kaugemale kui “seks müüb”. Me läheneme sisule iga ettevõtte spetsiifilisest valdkonnast lähtuvalt. Koostame koolitustel rätsepaülikonnana igale ettevõttele eraldi. Me ei kasuta ühte esitlust stampväljendina igas ettevõttes.

Töötajate motivatsiooni alateadlikel sisestusel on tunduvalt sisukamaid näiteid kui see, et alateadliku meelt programmeerida ainult ihade abil. Tegelikult on inimesel ka rohkem ihasid, kui ainult sugutung. Inimesed on tunduvalt sisukamad. Inimeste elu ülesanded, inimeste väärtused elus on väga sisukad. Nad on nõus täitma neid ülesandeid, mida nad on endale võtnud täiesti sisuliselt ja tahtega, on vaja vaid üles leida soov ja kirg. See, miks nad peaksid ja tahaksid teha sisulisi ülesandeid, mitte ainult vaadata näiliselt välise kesta järgi. Mitte ainult vaadata paberit või keha ja öelda jälle, et seks müüb vaid, et iga keha sees on inimene, iga kommipaberi sees on komm. Leida endas see motivatsioon ja kirg, näha inimese sisse. Mis on tegelikult inimlikkuse taga, millised on igaühe sügavamad isiksuse jooned, miks ta üldse antud tööülesandeid täidab. On võimalik leida tööülesande täitmise jaoks ka erinevaid motivatsioone ja kirgesid.

Iga hea koolitus peakski selle inimeses välja tooma ja olema ettevõttest lähtuv. Seda me ka pakume. Ma olen veendunud, et on olemas piisaval hulgal kliente, kes soovivad näha asja sisu, rohkem kui välist kesta. Tänaseks on juba oma aja see näilisus ära elanud. Aeg on hakata võtma asju sisuliselt.

Siim Sildoja,

Ettevottekoolitused.ee kliendisuhete juht-koolitaja

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.